جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌گذاری‌های حوزه کودک با مشارکت کودکان باشد

  • کد خبر: ۱۲۸۶۰۹
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: سیاست‌گذاری‌های حوزه کودک با مشارکت کودکان باشد
رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مشهد مقدس در حوزه صنعت و اقتصاد فرهنگی دارای ظرفیت عظیمی در سطح ملی و بین‌المللی است که می‌توانیم همزمان با محتوای فرهنگی، اقتصاد فرهنگی را هم مدنظر قرار دهیم؛ امروز هر اقدامی که در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد و اجرایی می‌شود باید توام با پیوست اقتصادی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزار شد، با تبریک روز جهانی کودک و گرامیداشت اعیاد ماه ربیع‌الاول، اظهارکرد: اهمیت پرورش فکری کودکان و نوجوانان برهچیکش پوشیده نیست؛ افرادی که نسل آینده‌ساز کشور هستند و بر همه ما واجب است که در حد وسع و بضاعت خود از نقش‌آفرینی در این مسیر مضایقه نکنیم و بیش از پیش خدمات ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر در این دوره دغدغه‌مندی جدی نسبت به مسائل کودکان و نوجوانان و توجه به آن‌ها داشته، گفت: براساس همین رویکرد، جلسات متعددی با اقشار دانش‌آموزی و نوجوانان برگزار کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان، مجمع همفکری بسیج دانش‌آموزی و ... اشاره کرد.

حسامی افزود: این نشست‌ها منجر به تهیه ۲ بانک اطلاعاتی نخبگانی در ۲ حوزه از خود نوجوانان و جوانان شده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری مشهد در سایه همفکری و همکاری موثر با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان می‌تواند در حوزه‌های مختلف، به ویژه مدیریت شهری، اهداف متعددی را دنبال کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌هایی که برای قشر کودک و نوجوان داریم، باید مشارکت جامعه هدف را هم داشته باشیم و از آن‌ها ایده بگیریم، گفت: بهترین تصمیم‌گیر برای کودکان و نوجوانان و جوانان، خودشان هستند و به طور مستقیم در سیاست‌گذاری‌ها باید نقش‌آفرینی کنند.

حسامی افزود: در موضوع صدور فرهنگ غنی رضوی هم باید از ظرفیت کودکان بهره بگیریم چراکه به راحتی می‌توانند با هم‌نسل‌های خود ارتباط بگیرند و انتقال دهنده این فرهنگ باشند.

وی با تاکید بر لزوم احیاء فرهنگسرای کودک و آینده، اظهارکرد: این حوزه در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید احیاء شود و به عنوان یکی از ابزار‌های اجرای سیاست‌های این مجموعه، به ویژه در حوزه مدیریت شهری، ایفای نقش کند و بخشی از این مجموعه فرهنگی می‌تواند در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به مباحثی، چون «صنعت فرهنگی» و «اقتصاد فرهنگی»، گفت: کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری آماده برگزاری نشست‌های تخصصی با این محورهاست؛ مشهد مقدس در این حوزه ظرفیت عظیمی در سطح ملی و بین‌المللی دارد که می‌توانیم همزمان با محتوای فرهنگی، اقتصاد فرهنگی را هم مدنظر قرار داد.

حسامی تاکید کرد: امروز هر اقدامی که در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد و اجرایی می‌شود باید توام با پیوست اقتصادی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->